Η ΦΥΛΗ

Ιστορικό: Ο Δρ. Walter Groß (αγγλιστί Gross) γεννήθηκε στις 21 Οκτωβρίου 1904. Ήταν Γερμανός ιατρός, στον οποίο ανατέθηκε η δημιουργία της Υπηρεσίας για την Διαφώτιση της Δημογραφικής Πολιτικής και της Φυλετικής Ευμάρειας (Aufklärungsamt für Bevölkerungspolitik und Rassenpflege), στην οποία ανέλαβε επικεφαλής και μετονόμασε σε Υπηρεσία Φυλετικής Πολιτικής (Rassenpolitisches Amt) το 1934. Αυτοκτόνησε στις 25 Απριλίου 1945, αφού έκαψε μεγάλο μέρος των εγγράφων που αφορούσαν το έργο του και αυτό της Υπηρεσίας.

Πηγή: Rasse. Eine Rundfunkrede von Dr. Groß (Berlin: Rassenpolitisches Amt der NSDAP , 1934).

Η μετάφραση στα αγγλικά που βρήκαμε στο Calvin Edu έγινε από την 6η έκδοση του φυλλαδίου που περιελάμβανε τη συγκεκριμένη ομιλία, το οποίο στο σύνολό του έφτασε τα 410.000 αντίτυπα.

Εισαγωγή: Η παρακάτω ομιλία, που δόθηκε στις 10 Οκτωβρίου του 1934, στόχευε στη νεολαία, και το φυλλάδιο ανέφερε γι’ αυτήν ότι “είχε μεγάλο ενδιαφέρον.” Η αλήθεια είναι ότι η εν λόγω ομιλία, αν και δεν μας λέει κάτι καινούργιο πέραν των γνώσεών μας (αντίθετα, σήμερα η επιστήμη έχει προχωρήσει κατά πάρα πολύ), αλλά μας περιγράφει με τον καλύτερο, περιεκτικότερο και σαφέστερο τρόπο τις θεμελιώδεις αρχές της Εθνικοσοσιαλιστικής φυλετικής θεώρησης. Η σημαντικότερη παρατήρηση που έχουμε να προσθέσουμε σε σχέση με τη φύση του κειμένου είναι η ίσως πιο ασήμαντη στην αντίληψη του αναγνώστη του επιφανειακού εθνικισμού. Ο ομιλητής δεν κάνει λόγο για κατώτερες, ανώτερες φυλές ή για υπερανθρώπους και υπανθρώπους. Η ουσία του φυλετισμού βρίσκεται στη διαφορετικότητα, αυτή τη διαφορετικότητα την οποία διατήρησαν οι πρόγονοί μας όχι τυχαία, και την οποία καλούμαστε εμείς τώρα να διαφυλάξουμε και να διαιωνίσουμε.

Εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια: Πενθεσίλεια

Η ΦΥΛΗ,  Ραδιοφωνική ομιλία του Δρ. Walter Groß

Γερμανική νεολαία! Αφότου ο Εθνικοσοσιαλισμός πήρε την ηγεσία της Γερμανίας, ακούει κανείς συχνά ανθρώπους να μιλούν για τη φυλή και στα πιο ανύποπτα μέρη. Δεν ήταν πάντα έτσι. Ακόμη και προ δύο ετών, οι αντίπαλοί μας απέφευγαν τη λέξη ή την περιγελούσαν. Ο Μαρξιστής γελούσε ακόμη και στο άκουσμά της, και η μεσαία τάξη κουνούσε το κεφάλι της. Όλοι πίστευαν τα φυλετικά ιδεώδη για αναπόδεικτα και ανάξια, ή ακόμη κι επικίνδυνα. Επομένως δεν μας εκπλήττει ότι κατά τα τελευταία έτη ο κόσμος διεξήγαγε πόλεμο ενάντια στη λέξη “φυλή.”

Σήμερα όλα είναι διαφορετικά, και κατά τους τελευταίους δεκαοκτώ μήνες κάποιοι νομίζουν ότι η φυλή συζητιέται και πάρα πολύ. Ίσως και κάποιοι από εσάς να έχετε κουνήσει το κεφάλι εκνευρισμένοι και να έχετε πει: “Έχουμε ακούσει αρκετά για τη φυλή. Δεν θέλουμε να γίνουμε αναγκαστικά γιατροί ή βιολόγοι ή κάποιο άλλο είδος μορφωμένου όντος.”

Όπου έχει συμβεί αυτό, είναι επειδή ο κόσμος μιλούσε βασικά για τα επιστημονικά στοιχεία της καταγωγής ή για τη φυλετική επιστήμη ή για παρόμοια πράγματα. Μιλώντας για τη φυλή, αυτά τα πράγματα είναι σίγουρα σημαντικά, αλλά εστιάζουν σε εξειδικευμένα στοιχεία αγνοώντας την πραγματική σπουδαιότητα της φυλετικής θεώρησης. Τα σημαντικά σημεία δεν βρίσκονται στους κόσμους της επιστήμης και της λογιότητας, αλλά αντιθέτως στην περιοχή της κοσμοθέασης και της πολιτικής, την περιοχή που συγκινεί βαθύτερα εμάς τη νεολαία οι οποίοι αποτελούμε μέρος μιας πνευματικής επανάστασης. Για τον ίδιο λόγο ο κόσμος του χθες αντιστέκεται στην αντίληψη της φυλής.

Ο παλαιός κόσμος δεν λυπήθηκε από μια νέα επιστήμη, αλλ’αντιθέτως από το γεγονός ότι μια νέα κοσμοθέαση αναπτύχθηκε από αυτή την επιστήμη που κατέστρεψε τα θεμέλια της προλεταριακής και της αστικής αντίληψης, μια (επιστήμη) που έπρεπε να οδηγήσει σε μια γνήσια επανάσταση ψυχής και πνεύματος.

Πριν μιλήσουμε για τη σπουδαιότητα της κοσμοθέασης, πρέπει να κάνουμε μια σύντομη ανασκόπηση σε μερικά στοιχεία σχετικά με την επιστημονική φυλετική έρευνα και την φυλετική επιστήμη. Πρώτον, πρέπει να αναλύσουμε τι εννοείται με την λέξη “φυλή.” Όπως έχει παρατηρήσει ο καθένας στους τελευταίους δεκαοχτώ μήνες, οι άνθρωποι συχνά εννοούν διαφορετικά πράγματα χρησιμοποιώντας την εν λόγω λέξη και επομένως απλώς μιλούν ο ένας μετά τον άλλο.

Η λέξη “φυλή” έχει ακόμη και σήμερα δύο βασικές έννοιες. Κατά μία έννοια, σημαίνει όλα τα κληρονομημένα εμφανισιακά και διανοητικά χαρακτηριστικά και τις ικανότητες που έχει ένα άτομο, σε αντίθεση με τις ικανότητες που αναπτύσσει κατά τη διάρκεια της ζωής του. Με αυτή την έννοια, η “φυλή” σημαίνει κάτι σαν καταγωγή ή γενετική. Ωστόσο, η λέξη κατά το βαθύτερο και πιο σημαντικό της νόημα εφαρμόζεται σε ολόκληρα σύνολα ατόμων οι οποίοι ξεχωρίζουν από άλλα σύνολα ανθρώπων από την κοινή γενετική τους καταγωγή.

Αλλά ας ξεκαθαρίσουμε τι εννοούμε με την καταγωγή. Είναι σημαντικό, διότι τα δεδομένα που μας διδάσκει η επιστήμη σχετικά με την καταγωγή χαίρουν σπουδαιότητας για την πολιτική και την κοσμοθέασή μας. Στο παρελθόν ο κόσμος ήξερε λίγα για αυτήν (την καταγωγή), και εκ τούτου φανταζόταν ότι η αξία τους, ή η έλλειψη αξίας τους, καθοριζόταν από τις εξωτερικές επιρροές στη διάρκεια της ζωής τους. Εάν κάποιος ήταν δυνατός και ψηλός, ο κόσμος νόμιζε ότι θα έπρεπε να ήταν καλοθρεμμένος, ή να εργαζόταν ως αγρότης, ή να αθλούνταν. Εάν κάποιος ήταν εξυπνότερος από τους άλλους, ή εάν είχε καλύτερο χαρακτήρα, ήταν αποτέλεσμα αποκλειστικά καλής ανατροφής, είτε από το σχολείο, ή το σπίτι, ή εξαιτίας των φίλων του.

Αυτό φυσικά οδήγησε στον να δοθεί πάρα πολλή σημασία στις εξωτερικές επιρροές. Ο Μαρξισμός πίστευε ότι θα μπορούσε να κάνει τον κόσμο υγιέστερο και καλύτερο και πιο σκληρά εργαζόμενο δίνοντας μόνο καλύτερες οικονομικές συνθήκες1. Οι αστοί πίστευαν ότι τα άτομα και οι λαοί θα μπορούσαν να αναπτυχθούν ακόμη περισσότερο μέσω της εκπαίδευσης και της μόρφωσης.

Στην πραγματικότητα, αυτό δεν ισχύει. Κατά τις πρόσφατες δεκαετίες, έχουμε μάθει από την επιστήμη ο,τι κάθε σκεπτόμενο και οξυδερκές άτομο γνώριζε από πάντα:

Τα κληρονομικά χαρακτηριστικά που έχει ένα άτομο ή ένας ολόκληρος λαός είναι πιο σημαντικά από τις επιρροές του περιβάλλοντος.

Εκείνος ο οποίος είναι ελλιπής σε κληρονομικά χαρακτηριστικά που αποδίδουν δύναμη και ύψος δεν θα γίνει ποτέ δυνατός ή ψηλός, όσο καλή κι αν είναι η διατροφή του ή όσο ενεργά κι αν αθλείται. Η εκπαίδευση και η πνευματική εξάσκηση μπορούν να ωφελήσουν μόνο κάποιον ο οποίος έχει κληρονομήσει καθαρή κατανόηση και καθαρό μυαλό.

Η σωματική και η πνευματική φύση του κάθε ατόμου, εσάς όσο και εμένα, καθορίζεται από την κληρονομικότητά του, την οποία έχουμε λάβει από τους γονείς, τους παππούδες και τους προγόνους μας. Οι δικές μας προσπάθειες, ή η εκπαίδευση που μας δίνουν οι άλλοι, μπορούν μόνο να εξελίξουν ο,τι έχουμε κληρονομήσει, ή να το καταστήσουν λιγότερο δραστικό. Αυτές οι προσπάθειες δεν μπορούν ποτέ να αλλάξουν ένα άτομο σε κάτι άλλο, κάνοντάς το είτε καλύτερο ή χειρότερο από αυτό που ήταν όταν γεννήθηκε.

Η επιστήμη μάς παρέχει πολλά παραδείγματα τούτου, και γνωρίζετε ότι πολλά γράφονται και λέγονται γι’ αυτό σήμερα. Οι λεπτομέρειες είναι σημαντικές μόνο για τους ειδικούς. Μας απασχολούν περισσότερο οι συνέπειες που έχει για την οπτική μας για τη ζωή, για τα άτομα, και για τους λαούς. Το πρώτο πράγμα σημασίας για εμάς είναι η στενή σχέση μεταξύ παιδιών, γονέων και προγόνων. Ο,τι είμαστε, εξίσου σε σώμα και ψυχή, το έχουμε κληρονομήσει από τις γενεές πριν από εμάς.

Και όταν, μετά από 60 ή 80 χρόνια εμείς δεν θα ζούμε πια, η κληρονομιά μας θα εξακολουθεί να ζει στα παιδιά μας και στα παιδιά των παιδιών μας. Όταν το συνειδητοποιήσουμε αυτό, βλέπουμε ξαφνικά ξεκάθαρα εκείνον τον σπουδαίο ποταμό αίματος που ρέει σε εμάς μέσω αιώνων και χιλιετηρίδων, και αυτή είναι η αλήθεια για τον Γερμανικό λαό.

Κάθε γενιά από μόνη της είναι ένα κύμα που ανεβαίνει και κατεβαίνει, αντικαθιστώμενο από την επόμενη. Ως άτομα, είμαστε σαν μια σταγονίτσα σ’ ετούτον τον χείμαρρο, αλλά δεν μας αντιμετωπίζουμε πια σαν το κέντρο του κόσμου, το οποίο πίστευε και διδασκόταν η φιλελεύθερη εποχή.

Μια τέτοια κατανόηση μας καθιστά μετριόφρονες, διότι βλέπουμε πόσο μικροί είμαστε σε σύγκριση με την αιώνια ανθρωπότητα. Μας δείχνει επίσης πως ο,τι κάνουμε και κατορθώνουμε δεν γίνεται εξαιτίας των δικών μας ικανοτήτων, αλλά αντίθετα, είναι το αποτέλεσμα της κληρονομιάς που έχουμε λάβει. Ο άνθρωπος της φιλελεύθερης εποχής ήταν περήφανος για τον εαυτό του, για την αξία του, και ο,τι είχε κατορθώσει. Έπραττε λες και τα είχε κάνει όλα μόνος του. Σήμερα είμαστε πιο σεμνοί, αντιμετωπίζοντας ο,τι κάνουμε ως καινούργια αποτελέσματα της αρχαίας κληρονομιάς του λαού μας. Η κληρονομικότητα εργάστηκε σε αμέτρητες πρωθύστερες γενεές, και εάν δεν την καταστρέψουμε, θα εξακολουθήσει και στο μέλλον μέσω των επερχόμενων γενεών.

Εμείς οι ίδιοι, εσείς κι εγώ, είμαστε σήμερα απλώς οι κομιστές και οι υπερασπιστές της κληρονομιάς του Γερμανικού αίματος, εξίσου περήφανοι για αυτό το καθήκον αλλά και ταπεινοί μπροστά του.

Προφανώς, μια τέτοια άποψη δεν θα μπορούσε να βρει τη θέση της στον παλιό κόσμο της φιλελεύθερης και της Μαρξιστικής αντίληψης. Απολήγει σε ένα ολόκληρο εύρος συμπερασμάτων που εκδιώκουν τις παλιές απόψεις. Εάν δεν μπορούμε να αλλάξουμε θεμελιωδώς τους ανθρώπους σε κάτι που δεν επιτρέπει η κληρονομικότητά τους, το υπερβολικό Μαρξιστικό σύστημα ευμάρειας χάνει την αιτιολόγησή του, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην υπέρμετρη αστική έμφαση στην εκπαίδευση και την προπόνηση.

Δεν αντιμετωπίζουμε πλέον την οικονομική ή την πνευματική βελτίωση των ατόμων ή των λαών ως τον σκοπό, αλλά αντίθετα μόνο την Εθνικοσοσιαλιστική αρχή για την εκλογή των πιο ικανών. Αυτό δεν σημαίνει ότι βλέπουμε τα πράγματα μονόπλευρα. Πράγματι, δεν μπορούμε να αλλάξουμε τους ανθρώπους και να τους κάνουμε καλύτερους απ’ όσο επιτρέπουν τα κληρονομικά χαρακτηριστικά τους μέσω της διανοητικής βελτίωσης, της εκπαιδευτικής, της οικονομικής ή της κοινωνικής πολιτικής. Αλλά θα ήταν λάθος να αγνοήσουμε εξολοκλήρου αυτούς τους παράγοντες. Οποιοσδήποτε πιστεύει ότι, ως συνέπεια της φυλετικής θεώρησης, είναι ανώφελο να προσπαθήσει να βελτιώσει τις οικονομικές συνθήκες των φτωχών μέσω της προπόνησης και της εκπαίδευσης κάνει μεγάλο λάθος. Δεν είναι αρκετό για τα κληρονομικά χαρακτηριστικά να παραμένουν κρυμμένα μέσα σε ένα άτομο. Αντίθετα, πρέπει να εκφραστούν. Επομένως διαφέρει κατά πολύ εάν σε ατομικό επίπεδο μια σωματική η μια πνευματική ικανότητα ενθαρρύνεται, προωθείται, και εξελίσσεται, ή εάν παρεμποδίζεται, καταπιέζεται ή κρατιέται κρυφή. Τα καλύτερα κληρονομικά χαρακτηριστικά είναι άχρηστα εάν αφήσουμε ένα άτομο να πεινάσει και να χαθεί, διότι δεν θα μπορέσει ποτέ να κατορθώσει κάτι σπουδαίο. Το καλύτερο μυαλό με τα ισχυρότερα διανοητικά χαρίσματα μπορεί να μείνει αχρησιμοποίητο για μια ολόκληρη ανθρώπινη ζωή εάν η “φτωχή” εκπαίδευση τα παρακωλύει ή τα αποπροσανατολίζει.

Το λέω αυτό διότι οι εχθροί του Εθνικοσοσιαλισμού λένε συχνά ότι: “Το δόγμα σας για την υπερβολική σημασία της κληρονομικότητας οδηγεί αναγκαία στην αγνόηση των κοινωνικών ζητημάτων και των ανησυχιών, καθώς επίσης και στην ανάγκη για κανονική εκπαίδευση και εξάσκηση του λαού.” Και οι δύο κατηγορίες είναι απλώς αναληθείς. Απλώς απορρίπτουμε τις Μαρξιστικές και τις αστικές υπερβολές, αφού έχουμε συνειδητοποιήσει ότι η θεμελιώδης φύση ενός ατόμου καθορίζεται από ο,τι έχει κληρονομήσει. Είναι προφανής η Εθνικοσοσιαλιστική αρχή ότι τα καλά χαρακτηριστικά σε κάθε άτομο, είτε είναι σωματικά ή διανοητικά, πρέπει να ενθαρρύνονται με κάθε μέσο, και ότι τα ανεπιθύμητα πρέπει να καταπιέζονται/καταστέλλονται.

Αναγκαστήκαμε να φθάσουμε σε αυτά τα συμπεράσματα όταν συνειδητοποιήσαμε ότι η λέξη “φυλή,” η οποία ουσιαστικά σημαίνει τα κληρονομικά χαρακτηριστικά. Ακόμη, όπως προείπα, αυτή η χρήση της λέξης περιλαμβάνει μόνο ένα μέρος του νοήματός της. Πέραν τούτου, η λέξη “φυλή” στο πραγματικό της νόημα σημαίνει κάτι σαν τη Νορδική φυλή ή την Μογγολική φυλή ή κάποιο άλλο φυλετικό σύνολο ατόμων. Γνωρίζετε ότι οι άνθρωποι σε αυτόν τον κόσμο δεν είναι ίδιοι. Διαφέρουν εξωτερικά· άλλος είναι μαύρος, άλλος κόκκινος, ο τρίτος είναι κίτρινος ή λευκός, και μέσα σε αυτά τα μεγάλα σύνολα ανθρώπων η επιστήμη έχει καθορίσει ότι υπάρχουν πολλές άλλες επιμέρους φυλές2.

Ωστόσο, οι διαφορές μεταξύ των φυλών δεν περιορίζονται στο σωματικό και στο εξωτερικό. Επεκτείνονται στον χαρακτήρα, και στα διανοητικά και τα πνευματικά χαρακτηριστικά.

Αυτό μας καθίσταται ξεκάθαρο εάν συγκρίνουμε ένα άτομο από εδώ στην Γερμανική μας πατρίδα με έναν Νέγρο, ή εάν συγκρίνουμε έναν Εσκιμώο με έναν Μόγγολο· οι διανοητικές και οι πνευματικές τους διαφορές γίνονται αμέσως εμφανείς. Οι άνθρωποι τα ήξεραν όλα αυτά και πριν. Ωστόσο, στο παρελθόν δεν συνειδητοποιούσαν ότι αυτές οι σωματικές και οι διανοητικές φυλετικές διαφορές είναι κληρονομικές, και δεν μπορούν ποτέ να αλλάξουν από τις εξωτερικές επιρροές. Στην πραγματικότητα, στο παρελθόν οι άνθρωποι διδάσκονταν και πίστευαν ότι οι διαφορές μεταξύ των λαών και των φυλών σε αυτόν τον κόσμο ήταν απλώς τυχαίες, εξαιτίας του κλίματος ή της ιστορίας ή του επιπέδου του πολιτισμού. Ο Νέγρος ήταν μαύρος επειδή ο καυτός ήλιος της Αφρικής κατσάρωνε τα μαλλιά του και σκούραινε το δέρμα του. Εάν είχε γεννηθεί κάπου αλλού πέρα από την ακτή της Βορείου Θαλάσσης με τη γκριζάδα και την έλλειψη του ήλιου που έχει, πιθανόν να είχε λευκό δέρμα και ξανθά μαλλιά, όπως ακριβώς οι ψαράδες της Φρισίας3.

Μπορείτε να καταλάβετε ότι αυτές οι προηγούμενες απόψεις είχαν πολύ σημαντικές πολιτικές συνέπειες και άλλες στην κοσμοθέαση. Εάν οι διαφορές μεταξύ των λαών και των φυλών του κόσμου απέρρεαν μόνο από τις εξωτερικές συνθήκες, θα μπορούσε κανείς να τις ξεπεράσει. Ένας αναπτυσσόμενος πολιτισμός θα εξαφάνιζε σταδιακά τις κοινωνικές, τις πολιτισμικές και τις γεωγραφικές διαφορές. Προηγουμένως, οι άνθρωποι φαντάζονταν ότι οι διαφορές μεταξύ των Ευρωπαίων και των Νέγρων θα μπορούσαν να εξαλειφθούν με την δημιουργία σχολείων, εκπολιτίζοντας την Αφρική, εκπαιδεύοντας του Νέγρους στα Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, εκ τούτου τελειώνοντας μοιραία τις διαφορές που φαντάζουν να εξακολουθούν να υπάρχουν ακόμη και σήμερα. Οι άνθρωποι προσπάθησαν να το κάνουν αυτό από κάθε οπτική γωνία. Έφθασαν στο λογικό συμπέρασμα ότι η ανθρωπότητα θα μπορούσε να φθάσει στο ίδιο διανοητικό επίπεδο, το οποίο θα άνοιγε τον δρόμο για ένα και μόνο παγκόσμιο κράτος, ενωμένο σε κυβερνητικά, πολιτικά και οικονομικά ζητήματα. Οι προσπάθειες της Διεθνούς4 δεν ήταν παρά αποτέλεσμα του θεμελιώδους ιδεώδους της.

Πιστεύω ότι αυτό καθιστά σαφές σε όλους μας το γιατί όλες οι δυνάμεις των προηγούμενων εποχών πολέμησαν μια στυγνή μάχη εναντίον της αντίληψης της φυλής. Η φυλετική επιστήμη μας διδάσκει ότι οι ουσιώδεις διαφορές μεταξύ λαών και φυλών σε αυτόν τον κόσμο είναι κληροδοτημένες. Δεν μπορούν να αλλαχθούν από εκπαιδευτικά ή εξασκητικά συστήματα. Η ανθρωπότητα δεν μπορεί να τις αλλάξει.

Οι φυλές είναι διαφορετικές επειδή το αίμα τους είναι διαφορετικό, όπως λέει και η παροιμία, όχι επειδή ο πολιτισμός είναι περαιτέρω ανεπτυγμένος σε ένα μέρος απ’ όσο σε ένα άλλο. Πρέπει να το αποδεχτούμε αυτό, όπως ακριβώς πρέπει να αποδεχτούμε οποιονδήποτε άλλο φυσικό νόμο σε αυτή τη γη. Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε προσπάθεια να εγκαταστήσουμε διεθνή πολιτισμό, κυβέρνηση ή θρησκεία είναι θεμελιωδώς λανθασμένη και άπελπις, εφόσον αγνοεί τους σπουδαίους φυλετικούς νόμους που ο ίδιος ο Δημιουργός έκκρινε ως καθοριστικούς νόμους για την ανθρωπότητα. Αυτή η γνώση μας παρέχει την απόλυτη και βαθύτερη δικαιολόγηση για τον εθνικό μας αγώνα για την δική μας φύση και ιδιαιτερότητα στην πολιτική, στην οικονομία, στον πολιτισμό, ίσως ακόμη και στη θρησκεία.

Εφόσον οι λαοί διαφέρουν φυλετικά, ο καθένας πρέπει να ακολουθήσει τη δική του φύση, κρατώντας την αγνή από τη σωματική και την διανοητική διαφθορά. Αυτό είναι το σπουδαίο και το ουσιαστικό συμπέρασμα που ο Εθνικοσοσιαλισμός αντλεί από την κατανόηση της φυλετικής διδαχής της επιστήμης. Το κοινό μας καθήκον θα είναι να χτίσουμε μια νέα εποχή βασισμένη πάνω σε αυτή τη γνώση, και πιστεύουμε και γνωρίζουμε ότι το μέλλον θα είναι τότε ευτυχέστερο επειδή θα βασίζεται σε θεμέλια που είναι αληθινά.

1. Βέβαια, ως όλοι γνωρίζουμε, τις εν λόγω “καλύτερες οικονομικές συνθήκες” ο Κομμουνισμός απλώς τις υποσχέθηκε και διόλου δημιουργήθηκαν καλύτερες οικονομικές συνθήκες, όχι μόνο στην Σοβιετική Ένωση, αλλά οπουδήποτε εφαρμόστηκε κομμουνιστικό καθεστώς.

2. Εννοεί τα έθνη και τα ειδικά χαρακτηριστικά μέσα στα έθνη.

3. Πρόκειται για μία γεωγραφική περιοχή στα παράλια της Βόρειας Θάλασσας. Το δυτικό κομμάτι ανήκει στην Ολλανδία και αποτελεί την επαρχία Φρίσλαντ, το ανατολικό κομμάτι ανήκει στην Γερμανία και είναι μέρος του κρατιδίου Κάτω Σαξωνία. Το βόρειο και τα Νησιά της βόρειας Φρισίας είναι χωρισμένο μεταξύ τις Γερμανίας (κρατίδιο Σλέσβιχ-Χολστάιν ) και τις Δανίας. Σήμερα μόνο ελάχιστοι Φρίσσιοι μιλούν την Φριζική γλώσσα, μία γερμανική γλώσσα παλιάς μορφής και είναι αναγνωρισμένη μειονότητα ενώ παλαιότερα και τα τρία κράτη θεωρούσαν την γλώσσα μόνο μία ιδιότυπη διάλεκτο. (Βικιπαιδεια)

4. Εννοεί την Κομμουνιστική Διεθνή.

Advertisements

Αφήστε ένα σχόλιο

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s